maandag 21 december 2009

Stille nacht

... en dag. Pretoria ligt er doods bij. Vorige week is de massale uittocht richting Durban ingezet, en blijkbaar is die dit weekend afgerond. Er wordt geschat dat er minstens 3.0000.000 mensen uit Pretoria en johannesburg richting Durbs zijn getrokken. Dus veel volk om de straten hier te vullen schieten er niet over. Als ik door het raam van mijn kantoor kijk, moet ik soms 30 seconden wachten vooraleer ik een auto zie. En dat in het absolute centrum van de stad.
Ook hier op kantoor is het stilletjes. Vandaag heb ik nog 2 collega's, morgen nog eentje, en vanaf woensdag ben ik alleen tot na nieuwjaar. Ben ik even de grote baas :-)
De hele verdieping is trouwens vrij leeg. Ook bij Unicef, dat hier ook op het 6de gevestigd is, zie ik voornamelijk lege kantoren. Jaja, het 'festive season', zoals ze dat hier noemen, wordt hier echt wel uitgebreid gevierd. Het is wel zo dat hier vooral kerstdag gevierd wordt, en niet direct kerstavond, zoals in Belgiƫ. Nog een verschil is dat er hier geen kalkoen of kerstlam wordt verorberd, maar dat het kerstmenu vooral bestaat uit braai, pap en de nodige dranken aan de rand van het zwembad. We zullen dat dan vrijdag ook maar doen , zeker?

Geen opmerkingen: