dinsdag 30 december 2008

Weer Zuid

Nog maar eens een tijdje geleden sinds de vorige post, maar dit keer voor de voor de hand liggende reden dat ik even in het koude Belgie was. Het werd een hele fijne vakantie met een ongelooflijk prettig weerzien met de kinderen, en natuurlijk ook de rest van de familie. Kerts was dus in Belgie, nieuwjaar zal hier in Zuid Afrika zijn.

De vlucht was prima. Bijna geen volk, met als gevolg dat ik in beide vluchten 3 zetels had, en ik me dus kon neerleggen om een tukje te doen. En het ontvangscomité was mooi op tijd aanwezig om mij te ontvangen in de vochtige hitte van Johannesburg.

Het verschil met Belgie is hier -temperatuurswijs- enorm. In Zaventem vertrokken net onder het vriespunt, en hier aangekomen bij 35 graden. Het zwembad heeft er bij mijn aankomst dan ook niet te lang kalm bij gelegen. Voor de rest niet veel veranderd. Alleen moet ik met enige droefheid het overlijden van een van mijn visjes melden. Volgens de "visoppasser" van dienst een geval van zelfmoord, aangezien het beest zich vastgezwommen had achter de luchtfilter en geen adem meer kon happen. O ironie...

2 opmerkingen:

KV Bonheiden zei

is het kerts of kerst ??? Of ligt dit verkeerd typen aan de lekkere Leffe van uwen Bonheidenserazin buurman ??? In ieder geval HAPPY NEW YEAR

griet(je) zei

Heyhey,

aha,nu versta ik waarom je niet reageerde op ons smsje vannacht.... meneer zit immers alweer met zijn gat in het warme zwembad!!! Ons gat had vannacht eigenlijk tamelijk koud want we hebben tot 2u30 in een tentje in de tuin bij vrienden doorgebracht. We rollebolden op wat stro en hebben een lekkere bbq (mss begrijp je braai beter?) verorberd. Pas rond 5u huiswaarts gekeerd maar het werd een oudejaar om nooit meer te vergeten. Bij deze wensen we je (nogmaals) een gelukkig nieuwjaar vol vreugde, geluk en een goede gezondheid!!! Groetjes!! Griet en co....