zondag 23 november 2008

Gnoes in de regen

Gisteren naar een gezellige braai geweest in Rietvlei, één van de kleine nationale parkjes hier rond Pretoria. Het gezelfschap was klein maar fijn, en ik leerde weer een aantal nieuwe Belgen en Nederlanders kennen. Niet dat dit nu zó spectaculair is dat ik het daarover op mijn blog moet hebben, maar wat daarna volgde was van een hemelse schoonheid.
Zoals zo dikwijls deze dagen begon het rond 5 uur te overtrekken, en nog geen kwartier later werd onze braai vriendelijk maar toch met aandrang afgebroken door een plensbui. Aan gezien we bij ons vorige bezoek aan het park
een aantal neushoorns hadden gezien, beslisten Bjorn (mijn buurmaatje) en ik om toch nog voor een game drive te gaan, op zoek naar wat loslopend wild. De redenering was dat een neushoorn zich toch niet kan verschuilen in een boom, en dat een beetje neushoorn niet wijkt voor regen en bliksem. Maar we zullen onze mening moeten herzien,
want ze waren er niet, de sissies!

Maar tussen de bliksems door stonden ze daar, een hele kudde wildebeesten tegen het avondlicht...


Geen opmerkingen: