zondag 22 februari 2009

In de Ban van Ki-Moon

Nog 2 dagen, en hij komt er aan, de grote baas. Het wordt stilaan duidelijk wat hij hier allemaal gaat doen, en ondertussen ken ik ook mijn rol tijdens zijn verblijf. Ik ben verantwoordelijk voor de internationale pers die met Ban meereist. In de praktijk betekent het dus dat ik hen moet vergezellen, en maken dat ze hun werk in de meest optimale omstandigheden kunnen doen. Maar dat betekent ook dat ik overal mee naartoe mag, en dus nog meer mensen zal zien dan alleen maar Ban hemzelf. Want bij wie gaat hij -en bij uitbreiding dus ook de pers- op bezoek? President Mothlante van Zuid Afrika, de vorige president Thabo Mbeki, en met een beetje geluk ook Nelson Mandela! Jacob Zuma, waarschijnlijk de volgende president (zie één van vorige blogs) heeft de invitatie naast zich neergelegd.

Het worden boeiende dagen...

2 opmerkingen:

mater familias zei

PRACHTIG !!!!!!!!!!!!

nichtmaargeenmietje zei

Ik ben eerder in de ban van de ring maar gun het je van ganser harte! Enjoy Ki-Moon en de andere grootheden van het Afrikaanse continent.
Ja ik heb toch wel familieleden om trots op te zijn...