dinsdag 5 mei 2009

Back in business

Na een weekje Belgie terug in Pretoria. Dus jullie kunnen regelmatig weer updates verwachten. Voor een aantal onder u -lezers- is het een hele tijd zonder nieuws geweest, maar voor een aantal anderen was het een aangenaam weerzien.

Deze keer had ik pech tijdens de reis, want ik had geen plaats bij één van de "emergency exits" van het vliegtuig. Niet dat ik nu dicht bij de nooduitgang wil zitten in geval er zich iets voordoet, maar het grote voordeel van de zetels daar is dat je heel veel beenruimte hebt en dat is altijd goed meegenomen als je iets groter bent.

Thuis is er niet veel veranderd op die 10 dagen: alle visjes leven nog, de bloemetjes zijn -in tegenstelling tot andere keren- niet verdord en alles staat nog op zijn plaats. Wat wel een beetje gek aandeed na een verblijf in Belgie is dat het weer zo snel donker is. Waar ik vorige week nog tot 9u30-10u het licht zag, is het hier om kwart voor 6 al donker. Jaja, het wordt hier weer stilaan winter, en dat merk je ook aan de avondtemperaturen. De pullekes en de fleece dekentjes kunnen weer uit de kast gehaald worden. Ik heb vandaag trouwens voor het eerst in lang een T-shirt met lange mouwen aangetrokken om te komen werken...

Geen opmerkingen: