woensdag 16 september 2009

Ongenode gast

Het was wel even schrikken, toen ik gisteren van het werk thuiskwam. Want ik werd opgewacht door een onvoorziene gast. Toen ik wat water in een glas liet lopen, merkte ik in mijn ooghoek een bruine vlek onderaan één van de kastjes boven het aanrecht (voor degenen die hier al op bezoek zijn geweest: het kastje met de snoep en de chips).
En wat bleek? De bruine vlek was een harige spin van meer dan 15 cm groot. En hoewel ik niet echt arachnafoob ben, heb ik maar meteen een stap achteruit gezet. Mijn bezoeker bleek namelijk een baviaanspin te zijn, een ondersoort van de vogelspinnen of tarantulas. Mijn buurman, een
bioloog, betreurde achteraf dat het dier een snelle dood was gestorven, aangezien 'baviaanspinnen niet echt giftig zijn'. Maar na een beetje googelen heb ik daar toch een andere mening over, en verdween mijn schuldgevoel weer snel. Niet dat ze dodelijk kunnen toeslaan, maar symptomem als braken, hoge koorts en tijdelijke verlamming rond de beet lijken mij niet echt tof!

Ik hoop nu alleen maar dat mijn 'bezoeker voor enkele minuten' geen vriendjes had meegebracht, die zich nu ergens in mijn huis verstopt hebben...

PS: voor alle duidelijkheid, de foto komt ergens van het internet. Het zijn NIET mijn handen!

3 opmerkingen:

mater familias zei

Amai, ik zet al 10 passen ahteruit
voor een simpele kruisspin

Saskia (the sister) zei

Je moet wel toegeven dat het beestje het thrillergehalte van je blog wat omhoog duwt...

nichtmaargeenmietje zei

Zou je die snoepjes en chips nog wel opeten? Misschien zitten er wel van die kiezige spinnenhaartjes tussen...
En dan blijft die prangende vraag: hoe mep je zo'n beest dood? brrrrrrrr