maandag 11 augustus 2008

FUN Days

Zoals eerder al vermeld werd afgelopen vrijdag de eerste FUN day georganiseerd. FUN staat voor Friday @ the UN, en is een voormiddag waarin scholen met leerlingen van het hoger middelbaar uitgenodigd worden om eens bij ons op bezoek te komen. We ontvangen ze dan in de bibliotheek, waar ik dan eerste een presentatie geef rond wat UN in de wereld doet, en vooral wat UN betekent in Zuid Afrika. Na de presentatie is er tijd voor vragen en een rondleiding in de bibliotheek. De voormiddag wordt dan afgerond met een hapje en een drankje...

En vrijdag was het dus de eerste keer, en het is heel goed meegevallen, mede dankzij de interactiviteit van de kinderen zelf. Niet alleen waren ze heel actief tijdens de presentatie zelf, ook tijdens de vragenronde stelden ze interessante en vooral pertinente vragen, zoals "hoe kan je als wereldorganisatie aanvaarden dat er 5 leden veto-recht hebben in de Security Council" of "Wat doet de UN eigenlijk in de crisis in Zimbabwe"?

Bedoeling is dat deze FUN Days nu elke 2 weken georganiseren, en op die manier zoveel mogelijk scholen te bereiken.

5 opmerkingen:

KV Bonheiden zei

ge hebt zo een leuk en proper hemdje aan ! Op zo een leuk hemd had wel een plastron gemoeten....hahahah

Saskia (the sister) zei

Ik zie het wel zitten om es met mijn leerlingen af te komen...

Christophe zei

Het weer wordt hier weer beter, dus iedereen welkom...

Stefaan (The brother) zei

Als ik de reactie van Hilde op de vorige tekst bekijk (en de toon van haar eerdere berichten) : Hilde, met je halve eeuw in het vooruitzicht en de kinderen (wellicht) bijna uitgevlogen, ben je er niet aan toe om eens een paar jaar in Afrika te leven en werken ? De goesting is er precies wel. A propos, dankzij dezelfde reactie heb ik facebook leren kennen. Ik heb al bijna 4 vrienden !

nichtmaargeenmietje zei

Het 'leven' in Afrika zou ik misschien wel zien zitten (dat werken iets minder)!