dinsdag 13 januari 2009

Muggen

Muggen, ik haat ze. Probleem is dat dat niet wederzijds is en zij mij blijkbaar heel erg zien zitten. In zoverre zelfs dat ze mij vannacht amper 2 uren slaap gunden.

OK, ik ga akkoord, als je in 'de tropen' wil wonen moet je er maar tegen kunnen, tegen alle vieze beestjes die hier -vooral 's nachts- wel eens durven rond te vliegen. En OK, als ik in Belgiƫ was gebleven had ik er met de huidige temperaturen absoluut geen last van gehad. Maar dat zijn vijgen na Kerstmis.

Het is hier zomer en volop regenseizoen, met als gevolg: overal plassen -lees: potentiele kweekvijvers voor onze vriendinnen de muggen. En dat kweken doen ze dan ook volop. Daarbij komt nog dat 'ons' zwembad groener ziet dan het gemiddelde marsmannetje, en dus door de vele aanwezige algen een paradijs moet zijn voor de zich voorplantende mug. Gevolg: ik kan amper op mijn terras zitten zonder 20 keer gestoken te worden, alle ramen en deuren moeten dicht blijven, maar toch helpt het niet. Het waren er vannacht maar 2, maar het waren er 2 teveel. Eentje heeft rond een uur of 2 dan toch het onderspit moeten delven tegen mijn kussen, maar de tweede heeft het tot de ochtend volgehouden. En heeft zich dan natuurlijk mooi verstopt, de lafaard.

Enfin, als ik straks naar huis toe fiets, en als eerste (en enige) de berg op ben, hoef ik de trui voor het bergklassement al niet meer aan te trekken. Mijn lijf staat nu al vol rode bolletjes...

3 opmerkingen:

nichtmaargeenmietje zei

Je helemaal grondig insmeren met azijn is een zeer afdoend middel tegen muggen, maar ja, daar zijn natuurlijk ook een paar kleine contra's aan verbonden.
Pas wel op voor de 'culicidae piscinarium' ofte de 'groene malariamug' want die leeft vooral in de omgeving van algen (en dus ook groene zwembaden), zo las ik onlangs in National Geographic Society! En als je dat niet gelooft, maak ik je wel wat andere bullshit wijs.

Christophe zei

En wat zijn die contra's? Of is dat niet geschikt voor een blog?
Die piscinarium is wel heeel goed gevonden :-)

nichtmaargeenmietje zei

Give it a try, maar pas op dat je niet te veel ontkalkt!