donderdag 29 januari 2009

Kamperen

Ja, kamperen is een mooie zomersport... En aangezien het hier zomer is, hebben we met een paar de koe bij de horens gevat, de daad bij het woord gevoegd, etc.. en zijn we vorig weekend gaan kamperen in het "Magaliesbergen Mountain Sanctuary". Ik was er nog nooit geweest, maar iedereen bleef mij maar vertellen om er eens heen te gaan.

En ik ben blij dat ik het gedaan heb. Een schitterend landschap, prachtige grasvlaktes, doorkliefd door canyons en een heel verzorgde camping.
Spijtig genoeg konden we pas op zaterdagnamiddag vertrekken, waardoor de namiddag beperkt bleef tot het rondwandelen op het domein, het plonzen in het zwembad, het opzetten der tenten, en het organiseren ener braai. Maar wat een rust! Het is verboden om radio's te gebruiken en alles moet stil zijn om 9u30. Al fluisterend zijn we dan nog maar wat blijven nagenieten van de schitterende sterrenhemel, die werd gedomineerd door Orion.
Op zondag hebben we dan een wandeling gemaakt doorheen het domein met als ultieme bestemming een kloof vol poeletjes. Je kon -uiteraard in zwembroek- van het ene poeletje naar het andere poeletje doorsteken, en dat kilometers lang!

Enfin, een fijn tussendoortje met enkele hele toffe mensen. Ik kijk al uit naar de volgende 'hike'...

4 opmerkingen:

Stefaan (The brother) zei

Op de foto : veel verdikt of optische illusie door het water ?

griet(je) zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
griet(je) zei

Verdikt? Stefaan, maak jij je daar zorgen in? Zijn rechterbeen is verdorie geamputeerd!!!
Je had die krokodil eerst op de BBQ moeten leggen, Kristof!!!

PS
Heb rechtervoet veranderd in rechterbeen! 't Is nog erger dan ik dacht!

Christophe zei

Optische illusie, zeker en vast!