dinsdag 20 januari 2009

Verjaardag

Sinds gisteren is er weer een jaartje bij. Jaja, een mens wordt oud. Bedankt aan alle e-mailers, FaceBookers en andere kanalen voor de fijne wensen!

De dag begon heel goed. Om 7u15 stond Tagua -het kleine buurmeisje- al aan mijn deur  met een muffin en een kaarsje om uit te blazen, en nog geen 10 minuten later bezoek van Bjorn met een hele mooie plant van Inge en de kinderen. Hoe ze die hier gekregen hebben is mij nog altijd een raadsel :-)
Ik had op het werk zoveel mogelijk afspraken vastgelegd om de obligate verjaardagscake toch maar te kunnen ontlopen. Ik had zelfs een trip naar SABC (de plaatselijke VRT) in  Johannesburg ingeboekt, maar het mocht niet baten. Veeeel te vroeg terug, en dan ineens 'klop, klop'.
Het is niet dat ik de attentie niet fijn vind, maar die cake is gewoon niet te vreten. Over het algemeen "wortel- en bananencake" met veel teveel suiker en een centimeters dikke laag glazuur. Die mannen -en vrouwen- hier vinden dat geweldig lekker, maar het is niet echt mijn ding. Enfin, na het traditionele zingen en de al even traditionele speeches heb ik er dan toch maar van gegeten.

Gelukkig is de volgende verjaardag pas in augustus...

PS: Gisterenavond is het etensgewijs nog allemaal goedgekomen door een lekkere braai met enkele fijne mensen.

1 opmerking:

griet(je) zei

Happy birthday!!!!
Te laat maar wel gemeend!
Koen, Griet en de kids...