donderdag 6 maart 2008

Dana Winner

Ik ben hier ondertussen aan dag 4 en stilaan begint alles in zijn plooi te vallen. Alle papierwerk geregeld, bankrekening geopend, telefoonnummer in orde, bureau gekregen, en natuurlijk de nodige briefings. Gisteren was de eerste "werkendag", maar daarover na het weekend meer. Dan zit de eerste werkweek er op.

Ondertussen de eerste cultuurclash meegemaakt. De alomtegenwoordigheid van de -hier toch- heilige maagd uit Limburg, Dana Winner! Je hoeft hier maar de TV aan te zetten of je ziet reclame voor haar nieuwe CD of voor haar optredens die binnenkort doorgaan. En zelfs in de bank werd ik er over aangesproken. Ik ging mijn rekening openen, en het eerste wat de man vroeg toen hij mijn Belgisch paspoort zag, was ik of Dana Winner kende. Help!
En toen ik vroeg wat ze zo goed vonden aan ons Dana, was het antwoord: "sy sing baaie goed" en "sy klink grappig". Blijkbaar praat ze op een hele grappige manier Afrikaans en kunnen ze dat hier wel "waardeer"

Zal ik dan toch maar een kaartje kopen voor haar concert van nu zaterdag?

5 opmerkingen:

griet(je) zei

Hey Christophe,

Leuk om op deze manier te vernemen hoe je het ginder stelt! Ik kijk al uit naar de volgende berichtjes!
Doe Dana de groeten van me en geniet af en toe van een goede 'braai'...

Doeikes,
Griet(je)

SPL zei

Belgo-Afrikaner,

Over Afrika gesproken, ik heb me een fles Stellenbosch geopend om alsnog te klinken op je afscheid.
Over drinken gesproken, ondertussen hebben we er onze eerste Monday opzitten zonder 'Jupi Jupiler', it's another game now. (snik!)
Over snikkers gesproken, als je Dana dan toch de groeten moet doen, vraag even of ze nog vrij is... voor een benefiet concert voor eenzame zielen in StPietersLeeuw. Over leeuwen gesproken, Vasco is terug gaan toeren in Italiƫ (eens geraken we er, ik beloof het je).
Beloof me verder foto's op blog te gooien.
Enjoy your stay!!!J. ttys

koenoo leplusboo zei

hay Brodder,

fijn te vernemen dat je er snel je weg gevonden hebt... 'k zal je blogske bij mijn favorieten plaatsen...

doei

Koen (van Griet(je))

nichtmaargeenmietje zei

helaba trotterneefje,
De tamtam van de stam der Deweers (soort himba's)had al signalen uitgestuurd, maar ik wist niet dat je zo snel zou vertrekken! We gaan je missen op de jaarlijkse nieuwjaarsreunie, het was nu juist zo plezant (les absents ont eu tort...) maar we kunnen het feestje natuurlijk ook uitstellen tot je terugbent.
We hebben hier ook de Afrikamicrobe zwaar te pakken en reizen dit jaar opnieuw naar Namibia nu in combinatie met Botswana. Het aftellen (en sparen!) is al begonnen. Hadden we het geweten, konden we jou een bezoekje brengen en je overladen met de lekkere Belgische bieren en consoorten die je daar ongetwijfeld zult missen.
Dana Winner, Laura Lynn en Frans Bauer, we sturen ze samen op in cadeauverpakking voor Pretoria's Pop Poll 2008. De rubriek waarvoor ze genomineerd worden, mag je zelf invullen.
We volgen de blog met argusogen en willen alles (allez dan toch alles wat mag geweten zijn) zien, horen, ruiken en voelen...
En als je Belgiƫ en het thuisfront een beetje mist af en toe, alvast nog deze opstekertjes ter herinnering: het hele weekend zal het hier str.regenen, de dienstencheques worden alweer duurder en de playboy is opgeslagen (heb ik van horen zeggen ;-).
Big bisou van de hele stam hier,
en geniet van je stay!
baaie groeten of zoiets
Hilde

Christophe zei

Shit, de playboy opgeslagen :-(