vrijdag 21 maart 2008

Eindelijk thuis

Na 2 en een halve week 'kameren' ben ik eindelijk thuis. De mensen van wie ik het huis heb kunnen overnemen zijn vorige maandag vertrokken, en na een dag of 2 poetsen ben ik nu bijna geïnstalleerd. Ondertussen zijn ook mijn verschillende spullen aangekomen. Het is te zeggen, ze waren 2 weken geleden al aangekomen, tot ik ineens een e-mail kreeg van de transporteur dat ze de verkeerde bagage hadden opgestuurd. Mijn gerief stond nog steeds in Brussel, en datgene wat in Johannesburg Airport op mij stond te wachten, bleek eigenlijk naar China te moeten. Ocharme die mens, die nu waarschijnlijk nog steeds zijn bagage niet heeft.

Ik ben nu dus al een tweetal dagen bezig met 'mij te installeren'. Alles uitpakken, alles op zijn juiste plaatsje zetten, en ook één en ander gaan inkopen. Daarnet nog naar een shopping mall geweest waar Wijnegem Shopping Center (of voor de Waregemse lezers: Kuurne shopping Center of Het Pand) niks tegen zijn. 3 verdiepingen, en elk een half uur nodig om door te wandelen. Enfin, waarschijnlijk een paradijs voor de meeste vrouwen...
Straks ga ik ook nog naar een nursery (neen, geen kinderdagverblijf, maar een plantencenter) om wat kruiden te gaan kopen voor op mijn terras.

Om nog even terug te komen op de vorige blog: daarnet nog een even verbaasd staan kijken naar een uithangbord: Hoerschool! Eerst dacht ik van 'jawatte, hier verschiet ik van niks meer', maar enkele straten verder viel mijn Rand (= lokale munt), toen ik het opnieuw zag, en nu juist geschreven: hoërschool, zijnde een middelbare school. Dat van die zweefteef check ik hier even, maar ik vrees ervoor, Stefaan (zie reacties op vorige blog).

Allez, ik moet nog één koffer uitpakken. Tot de volgende...

2 opmerkingen:

griet(je) zei

Hey hey,

Vrolijk paasfeest!!! Ik weet niet of de paasklokken tot in Zuid-Afrika gevlogen zijn of of de paashaas ginder zijn weg weet te vinden (misschien is hij halverwege boven Uganda wel uit het vliegtuig gestapt en zit ie nu ergens op een terrasje met mijne vent een babbeltje te slaan... zolang dat geen vrouwelijke easterbunny is met van die hangoortjes en pomponneke op haar poep, vind ik dat niet erg) maar nietemin: toch een zalige pasen!!
Ik las hier ergens dat er mogelijks een wedstrijdje georganiseerd wordt voor de familie en/of eventuele vrienden met als inzet een reis naar pretoria... ewel... wij zijn toch altijd wel erg dikke maatjes geweest he!!! Ik zou zeggen, je hoeft je energie helemaal niet in een wedstrijdje te stoppen en geef dat ticket gewoon aan mij (lees zelfs ONS)... je weet dat we niet vies zijn van een reisje!!!
Allee, ... ondertussen staan mijn valieskes klaar en ga ik je vrouwke een nacht of 2 gezelschap gaan houden... lekker roddelen en ons beklag doen over die venten die aan de andere kant van de wereld hangen...
Groetjes!!!
Griet(je)
PS: bij mij staat ook een rolwagentje onder de woordverificatie... willen ze me daar iets mee duidelijk maken?

griet(je) zei

nieTTemin... excuseer