maandag 3 maart 2008

Day 1

Let me tell you 'bout Pretoria!
De rode aarde, de groene natuur, de zwarte mensen. Het was als thuiskomen. Na meer dan 10 jaar werk ik weer in Afrika. Alhoewel, van werken is er nog niet veel gekomen. Ik ben pas deze middag geland in Johannesburg, en de rest van de dag krijg ik om mij te installeren en wat eerste inkopen te doen.
Maar morgen begint het dus echt. Eerst briefings en voorstelling aan de collega's en dan er voor gaan.

De vlucht was heel goed. Op heel het vliegtuig was er maar 1 plaats meer vrij, en.... gelukkig net naast mij. Ik heb dus vrij deftig kunnen slapen. Zoals je ziet heb ik hier zelfs al mijn internet voor mekaar gekregen.Vandaag was het nog een beetje zoeken naar het huisje en uiteindelijk gevonden. Ik ga straks wat foto's nemen van het huisje, het schitterende zicht op Pretoria met op de achtergrond het parlementsgebouw, etc... En er hier dan eentje bijplakken

Het zijn -allez op dit ogenblik toch- heel fijne mensen, de verhuurders. Ze hebben allebei nog voor FAO gewerkt en hebben elkaar daar ook leren kennen. Hij is Afrikaner en zij Duitse (hij is wel al op pensioen). Ze hebben 2 kindjes, eentje van 23 maanden en eentje van 9 maanden. Deze middag ben ik ook bij hen gaan lunchen.
In één van de kamers zit er sinds gisteren nog een belg, iemand die werkt voor Unicef, in hetzelfde gebouw. Hij heeft zich blijkbaar al direct een auto gekocht, dus als ik hem al straks zie zal ik al direct eens vragen om te carpoolen of om één keer in de week te kunnen gaan winkelen. Dan heb ik zeker in het begin geen auto nodig. Ik ga voorlopig met de fiets werken. Het zal wel een nijdig klimmeke zijn met de fiets in de avond, want het huis ligt op een heuvel.

De mensen waarvan ik het huisje overneem, zijn nog tot vrijdag aan zee, maar ik kan wel al de keuken gebruiken... Heel fijn om een steakske te bakken, zeker omdat het vlees hier echt heel lekker en zeker niet duur is.

Enfin, voorlopig nog niet veel nieuws maar wel veel-belovend.

Tot môre

Geen opmerkingen: