donderdag 2 oktober 2008

De eerste regen!

12 druppels, maar toch...

Ik was net van plan te gaan slapen, maar dan ineens "tik, tik, tik,...". Regen! Ik veronderstel dat jullie in Belgie die "tik, tik, tik" liever kwijt dan rijk zijn, maar hier wachten we er op. De laatste druppels zijn gevallen ergens in mei. Misschien waren het zelfs geen druppels, maar de sneeuwvlokjes waar ik het in een eerdere blog zelfs over had. Maar sindsdien: niks.

Het eigenaardige is wel dat ik eigenlijk geen regen nodig heb om te overleven. Ik ben geen landbouwer, het water dat ik nodig heb komt uit de kraan, mijn planten en visjes worden bevoorraad uit diezelfde kraan, maar toch...

De geur, het gevoel dat alles weer op gang komt, de ervaring van wat druppels op je vel.

12 druppels, maar toch... het is een begin. Het begin van de zomer, met zo nu en dan een deugddoende "shower"...

1 opmerking:

mater familias zei

wij kijken al uit naar de laatste regen!!!!