zondag 7 september 2008

Blogreclame

Een tijdje geleden heb ik aan Google toestemming gegeven om zo van die reclameboodschappen naast mijn blog te zetten. Iedere keer als jullie, lezers, dan zo een reclame aanklikken, verdien ik een paar eurocenten. Makkelijk verdiend, denk ik, en altijd goed voor een extraatje voor de kinderen.

Maar nu merk ik dat ik steeds dezelfde reclameboodschappen krijg. "Stage in Zuid-Afrika", "South-Africa Hotels", "Maak ekstra geld", en zelfs "Ontmoet Vrouens in Pretoria". Zoveel kan dat nu toch niet opbrengen, als dat steeds dezelfde boodschappen zijn, maanden aan een stuk? Eens je die aangeklikt heb, ga je er toch niet meer naartoe?

En wat ik me dan afvraag is of jullie dezelfde boodschappen krijgen, en de software zich dus aanpast aan de inhoud van de blog. Of als de boodschappen regio gebonden zijn, de software ziet waar jullie inloggen, en jullie dan Belgische reclamekes voorschotelt.

Dat zijn zo van die dingen die een mens zich afvraagt op een zonnige zondagmorgen  in september...

3 opmerkingen:

Saskia (the sister) zei

Awel merci. Nu je 't zegt. Ik had er eerlijk gezegd nog niet op gelet dat daar van die google-links stonden. Momenteel zie ik er heel wat voor vluchten en verblijven in Zuid-Afrika en ook eentje voor digitaal kijken van Telenet.
Als ik die aanklik, verdien jij daar dus een extraatje aan? Goed dat we dat weten!

PS : En als ik er veel aanklik, krijg ik dan een percentje van jou...?

fred zei

Wel, Stoffel, ik krijg oa reclame voor een vakantiehuisje in Frankrijk, meer bepaald in een dorpje genaamd St. Christophe sur le Nais (Loire-streek)... grappig :)

nichtmaargeenmietje zei

Ik krijg alleen maar reclame voor reizen naar Zuid-Afrika. Kennen die mensen mij? Freaky!
Niet gedacht dat jij zo'n commerçantje was.