maandag 29 september 2008

Huisgenoten

Ik heb sinds gisteren 4 huisgenoten. Nee, geen bezoekers, maar 4 vaste bewoners. Ze hebben hun plaatsje gekregen op het kastje boven de tv. Het zijn twee rode en twee grijze... visjes.

Op mijn weg naar een collega passeerde ik langs een shopping mall en stopte daar, aangezien ik nog iets nodig had van de Pick'n'Pay, de plaatselijke supermarktketen. En naast de Pick'n'Pay was er dus een dierenwinkel. Mijn aandacht was direct getrokken door de slangen en leguanen die ze daar verkochten, maar iets verder zag ik ook enorme aquaria met de meest fantastische verzameling tropische vissen, zeesterren, koralen, etc... En laat het nu toch net geen promotie zijn, zeker! Lentesolden!
Dus heb ik nu een klein aquariumpje met 4 tropische visjes. 2 koppeltjes (homo- of heterokoppeltjes is moeilijk op te maken bij een vis). Volgende maand komen er nog een 6-tal visjes bij, maar blijkbaar moet het water eerst zijn bacteriespiegel aanmaken, dixit de man in de viswinkel.

De visjes hebben nog geen naam. Dus een dringende oproep aan lezers die vispiratie hebben! Alle suggesties zijn welkom...

UPDATE: ze zijn ondertussen met 9, kwestie dat ze kunnen kaarten aan 2 tafels...

4 opmerkingen:

nichtmaargeenmietje zei

De twee grijsjes zou ik Miet en Wilfried noemen, naar het koppel van het jaar.
De twee roodjes Fortis en Amro, want dat zijn hier momenteel wel heel populaire namen. En koop misschien nog een rood breedsmoelvisje bij, dat kan je dan Didier noemen.

Saskia (the sister) zei

Ik heb altijd medelijden met visjes die in een bokaal moeten leven...
Noem ze anders Joe, Jack, William en Averell Dalton. Die zitten ook geregeld opgesloten.
Kan je eens een fotooke van het viertal bij je bericht plaatsen?

Christophe zei

Ik zal even een fotooke pakken...

Stefaan (The brother) zei

Indien je Hilde haar advies hebt gevolgd hoop ik dat visje Fortis ondertussen nog leeft en visje Amro nog niet verhuisd is naar de nederlandse territoriale wateren.